#podcast: Na Vánoce se připravujeme prakticky celý rok, říká manažer českého Amazonu

Veronika Vimmerová Jakub Ouvín Veronika Vimmerová, Jakub Ouvín
8. 10. 2020 18:00
Jan Vavřík je důkazem toho, že vystudovaná škola a diplom vás nelimitují v dělaní toho, co vás doopravdy baví. Jako inženýr zahradní architektury se dnes věnuje strategickému plánování a týmu manažerů v pražské pobočce Amazonu.
Jan Vavřík - Amazon, Jakub Ouvín - moderátor
Jan Vavřík - Amazon, Jakub Ouvín - moderátor | Foto: Radek Vebr

"Je to od sebe daleko, ale na druhou stranu obě ty práce mají svůj řád a danou strukturu, což je u obou podobné," vysvětluje Jan Vavřík svou cestu od záhonů po nastavování dlouhodobých cílů v jednom z největších světových on-line obchodů.

Jeho pozice - senior operation manager - zní hodně tajemně a upřímně, ani my v redakci jsme si na začátku nebyli úplně jistí, co přesně je Honzovým denním chlebem. "Nepracuji přímo s lidmi na ploše, dívám se víc do budoucnosti. Věnuji se tomu, abychom byli schopni dostát dlouhodobě nastaveným cílům, ať už našim českým nebo evropským," popisuje v dalším dílu podcastu Jobsession. Jeho praxe se tak točí třeba kolem toho, aby byla firma připravená na Vánoce (a další pravidelné špičky), aby zvládla všechny zákazníky a ideálně ještě lépe než v předchozím roce. 

Amazon si zakládá na tom, že klientům dokáže doručit zásilku v rámci několika dní, někde už dokonce i do 24 hodin. A to i před Vánocemi. To samo o sobě vyžaduje dost inovací a neustálé zlepšování. Jednou by dokonce balíky podle Honzy mohly roznášet i drony. U takové přepravy bychom se mohli těšit na doručení okolo 30 minut, je to ale zatím spíš hudba budoucnosti než otázka několika následujících let.

Foto: Radek Vebr

Asi není překvapením, že Amazon je dnes na trhu vnímán více jako technologická firma než jen obyčejný on-line obchod. Kromě vlastních produktů, které jsou mezi lidmi poměrně známé a kdekdo je má dokonce doma, ale inovuje i interně - investuje do technologií, které pomáhají právě s kompletováním, balením a zasíláním objednávek. "Používáme robotická ramena, algoritmy, které zlepšují efektivitu kompletování objednávek nebo jejich balení. V některých provozech máme i robotické regály, které přijedou za zaměstnancem," upřesňuje Honza.

Jan Vavřík - Amazon
Jan Vavřík - Amazon | Foto: Radek Vebr

Nespěje ale tak velká robotizace ke konci manuální práce? Budou mít lidé za pár let jistotu práce a vydělaných peněz, nebo je načase se začít bát? A jakou školu vlastně potřebujete pro to, abyste se mohli stát manažerem v Amazonu? Odpovědi na všechny otázky zjišťoval Kuba Ouvín v novém Jobsession, které najdete na Spotify nebo SoundCloudu přes odkazy v tomto článku.

 

Právě se děje

Další zprávy