Co udělat pro to, abyste se na konci projektu neocitli v minusu nebo na antidepresivech? A jak můžete pomoct tomu, aby podobné stavy neměl nakonec váš klient?
"Na začátku každé zakázky je potřeba věnovat čas přípravě kreativního zadání. V něm by měl být rozpadnutý obsah celého projektu, jeho časová náročnost a ceny za jednotlivé části zakázek. Taková kostra pak drží tvůrce v určitých mantinelech a měla by předejít tomu, aby řešil věci, které řešit nemá nebo nemusí," vyzdvihuje důležitý bod vlastního podnikání ilustrátor Michael Petrus.
V posledním videu s Michalem nakousneme i možnosti, jak si práci na zakázkách usnadnit a zautomatizovat tak, abyste se víc než řešení vlastního časového plánu mohli věnovat práci, která vás doopravdy baví.
…
Jak se pustit do kreativního podnikání?
Končíte kreativní školu a přemýšlíte nad tím, že byste se pustili do freelance podnikání? Nebo máte zkušenosti z jiného pracovního oboru, ale tak nějak vás to pořád táhne do něčeho kreativnějšího? Ilustrujete, fotíte, skládáte hudbu, ale zatím jste všechno dělali jen doma do šuplíku? Sledujte náš seriál a dozvíte se, jak si v oboru udělat dobré jméno a nastavit podnikání tak, aby fungovalo.
Michael Petrus
Michael je ilustrátor, art director a mentor a v tomhle všem se pohybuje už přes dvanáct let. Jeho parketou je komiks, ke kterému má ve své tvorbě blízko - pod jeho rukama vzniklo už několik projektů s touhle tématikou. Kromě vlastních věcí a klientských zakázek se věnuje i mentoringu, což se může hodit právě v případě, že s vizuální tvorbou teprve začínáte. Pokud se vás tohle téma týká a chcete se dozvědět víc, mrkněte na Michaelův Youtube channel Kreativní Kreatury a pusťte si další videa. Rady ale můžete poslouchat i jako podcast na Spotify.