#seriál: Na startu kreativního podnikání 02 – První kroky k vlastní značce

Veronika Vimmerová Pracovna Aktuálně.cz, Veronika Vimmerová
28. 5. 2020 9:53
Přesvědčili jsme vás v minulém dílu, že začít podnikat jako freelancer je přesně to, do čeho se chcete právě teď pustit? Tak si dejte další pokračování! Dneska to bude o tom, jaké kroky udělat, aby vaše značka mohla začít fungovat a vy jste začali sbírat první zakázky.
Video: Pracovna Aktuálně.cz

"Podnikání rozhodně nespustíte bez dvou hlavních věcí, a to je portfolio a web. Nebo klidně web s portfoliem. Nezapomeňte na to, že na webu je potřeba mít i kontakt, aby vás lidi dokázali najít, pokud budou mít o vaši práci zájem. Vážně se často setkávám s tím, že tahle položka na webu prostě chybí," vysvětluje host našeho seriálu Michael Petrus. Pokud dumáte, kolik prací a které vlastně byste si měli do portfolia dát, přemýšlejte dopředu - prezentujte se tím, co chcete v budoucnu dělat. Chcete fotit svatby? Postavte si portfolio spíš kolem nich. Ani trochu vás nebaví navrhovat složité webové stránky? Pokud máte dost jiných ukázek, do portfolia si je nedávejte.

S Michalem se ve videu dostaneme i k tomu tajemnému braní nových zakázek. Existuje v pozici nováčka job, který si může dovolit nevzít? Nebo se prostě musíte smířit s tím, že jako junior budete holka pro všechno? Pusťte si celé video a pohlídejte si i nové díly, buď tady na webu, nebo na našem Facebooku.

Jak se pustit do kreativního podnikání?

Končíte kreativní školu a přemýšlíte nad tím, že byste se pustili do freelance podnikání? Nebo máte zkušenosti z jiného pracovního oboru, ale tak nějak vás to pořád táhne do něčeho kreativnějšího? Ilustrujete, fotíte, skládáte hudbu, ale zatím jste všechno dělali jen doma do šuplíku? Sledujte náš seriál a dozvíte se, jak si v oboru udělat dobré jméno a nastavit podnikání tak, aby fungovalo.

Michael Petrus

Michael je ilustrátor, art director a mentor a v tomhle všem se pohybuje už přes dvanáct let. Jeho parketou je komiks, ke kterému má ve své tvorbě blízko - pod jeho rukama vzniklo už několik projektů s touhle tématikou. Kromě vlastních věcí a klientských zakázek se věnuje i mentoringu, což se může hodit právě v případě, že s vizuální tvorbou teprve začínáte. Pokud se vás tohle téma týká a chcete se dozvědět víc, mrkněte na Michaelův Youtube channel Kreativní Kreatury a pusťte si další videa. Rady ale můžete poslouchat i jako podcast na Spotify.

 

Právě se děje

před 58 minutami

Lidé v květnu utráceli hlavně za nepotravinářské zboží, tržby obchodníků stouply o dvě procenta

Tržby obchodníků v Česku v květnu po očištění stouply meziročně o dvě procenta, meziměsíčně byly vyšší o 11,6 procenta. Dařilo se hlavně prodejcům nepotravinářského zboží. Naopak méně lidé utráceli za pohonné hmoty. Ve středu o tom informoval Český statistický úřad.

Bez očištění o kalendářní vlivy se květnové tržby snížily meziročně o 0,7 procenta. Letošní květen měl o dva pracovní dny méně než stejný měsíc loňského roku.

"Pokles tržeb zaznamenal prodej pohonných hmot a prodej potravin, naopak prodej nepotravinářského zboží se meziročně zvýšil o 2,6 procenta," uvedla ředitelka odboru statistiky služeb ČSÚ Marie Boušková. Vyšší tržby podle ní vykázal zejména prodej prostřednictvím internetu a také prodej výrobků pro domácnost.

Další zprávy