David Scharf
14. 4. 2020 15:23
Zatímco se většina lidí přesunula buď do bezpečí home officu, nebo na méně či více placenou dovolenou, někteří zaměstnanci jsou pod extrémním tlakem. Prodavači a prodavačky přicházejí každý den do kontaktu se stovkami až tisíci zákazníků. Jak se vypořádávají se strachem? Jak se změnilo chování zákazníků? A vnímají teď svoji práci jinak? Na to jsme se zeptali pěti zaměstnanců v první linii konzumu.
Prodavačka v řeznictví
"Nedá se říct, že by lidé byli hodnější, nebo naopak. Ale celkově jsou zmatenější. Někdy prostě jenom přijdou a bloumají po krámě. Zároveň jich nechodí tolik, takže bohužel pracuji míň. A horší je to taky se sortimentem. Pravidelným zákazníkům teď musím nabízet něco jiného, protože to, na co byli zvyklí, prostě nemáme."
Podle průzkumu GfK se koronaviru obává 78 % českých nakupujících. "Spotřebitelé nám také v průzkumu potvrdili, že nyní preferují nákupy ve svém nejbližším okolí," říká Karel Týra ze společnosti Nielsen.